Airbus Robotik ve 3D Teknolojisi İle Uydu Üretti

Verdiği serbest form, zaman, maliyet ve ağırlık konusundaki avantajlarından dolayı 3D teknolojisi, uzay ve havacılık gibi çok sayıda farklı endüstri tarafından kullanılmaya başlandı. Airbus, uçaklar kullanılmak için ürettiği bazı parçalarda metal 3D yazıcıları kullanıyor. Şirket diğer yandan ürettiği uydulardaki parçalarda da bu teknolojiyi kullanıyor. Artık uydu üzerinde bulunan gövde, anten ve hatta uydunun kendisini üretmek için bile 3D teknolojisi kullanılıyor.

Son zamanlarda Airbus, 1977 yılında Paris’te kurulmuş olan Eutelsat için ürettiği uzay aracı EUTELSAT 172B’de, içerisinde 3D baskı da olan bir çok farklı teknolojiyi kullandı. Yeni EUTELSAT 172B telekomünikasyon uydusu önemli bir dönüm noktasına ulaştı – dünyanın dönme yönünü izleyen ekvatora yaklaşık 36,000 km yükseklikte yuvarlak bir yörünge olan orbit yörüngesine ulaşarak en hızlı elektrikli yörünge yükseltme (EOR) rekorunu kırdı.

Yüksek kapasiteli uydu, Fransız Guyanası’ndaki Kourou’dan Ariane 5 tarafından 1 Haziran’da fırlatıldıktan sadece dört ay sonra, orbit yörüngesine ulaştı.

Airbus Uzay Sistemlerinden Sorumlu Müdür Yardımcısı Nicolas Chamussy, “Bu boyut ve kapasitedeki uydular için tam elektrikli tahrik sistemini en iyi maliyetle sunan ilk şirketiz. Ayrıca sistem tasarımımız, çalışma stratejimiz ve uyguladığımız plazma itici teknolojisi ile Eutelsat’ın elektrikli uydusunu rekor bir sürede hizmete açmasını sağlayacak en hızlı elektrik yörüngesini de tamamladık” dedi.

EUTELSAT 172B is now in GEO

🔝 How cool is this?🔝Our EUTELSAT 172B satellite has now reached geostationary orbit, breaking the record of the fastest satellite electric orbit raising. It will soon get to work to empower clients across the Asia-Pacific region with a diverse set of applications ranging from in-flight and maritime connectivity to corporate networks, also providing video, data and government services.More on this milestone: ow.ly/TVid30fNjVc

Eutelsat SA paylaştı: 11 Ekim 2017 Çarşamba

EUTELSAT 172B, 3 baskıyla üretilmiş parçaya sahip Airbus’un Eurostar E3000 platformunun en yeni EOR versiyonu ile 13kW güç yüküne ve sadece 3,550 kg’lık bir fırlatma ağırlığına sahip. Bu yeni rekor, 3B baskı teknolojisi ve dünya çapındaki yer istasyonlarının Geniş Açı Lokalizasyon Entegre Sistemi (WALIS) şebekesi de dahil olmak üzere Airbus’un ek yenilikleri sayesinde mümkün oldu. Bu sayede mühendisler, EUTELSAT 172B’yi yörüngeye oturtma operasyonlarını kontrol ettiler.