Johnson & Johnson, 3D Baskı ile Tıbbı Kişiselleştirecek

Sağlık sektörüne 3D baskı teknolojisi geliyor. Henüz genele yayılmamış olsa da bir çok insan, 3D baskı ile üretilmiş protezler, implantlar veya cerrahi modelleri duymaya başladı. Bu teknoloji büyük ve küçük ölçekteki şirketler tarafından kullanılsa da, teknolojinin genele yayılmasında büyük şirketlerin rolü daha önemli. Johnson & Johnson ve daha büyük bir kaç medikal şirketi, HP ve diğer firmalarla işbirliğine giderek biomedikal alanında 3D baskı teknolojisini geliştirmeye çalışıyorlar.

Johnson & Johnson 3D Baskı Merkezi’nin başı Sam Onukuri’nin, kişiselleştirilmiş 3D baskılı medikal ürünler geliştirmek üzerine özel ilgisi var. Bir süre önce Onukuri, kayınvalidesinin dizlerindeki sorunu ortadan kaldırmak için bu teknolojiyi kullanmış.

”Mevcut 3D baskı teknolojisi ile ürettiğimiz dizlerin, onun acısını ve iyileşme süresini azaltacağına inanıyorum. 3D baskı teknolojisi ile, hastanın tam ihtiyacı olan çözümü üretebilme kabiliyetine sahibiz. Buradaki implantlar, binlerce kilometre uzakta çekilen BT ve MR taramaları ile üretilebilir.”

Her insan farklıdır fakat tıbbı implantlar genellikle böyle değildir. Bunun yerine doktorlar, hastaya uygulanacak olan en iyi implant konusunda seçim yapar. Sıklıkla bu boyutlardan hiçbiri hastaya düzgün şekilde uymaz, hasta rahatsızlık çeker ve iyileşme süresi de uzar.

Onukuri bu konuda ”Hekimler en uygun implantı bulmak için gereken tüm çabayı gösteriyor. Fakat genelde bu implantlar hastaya tam olarak uymaz. Tüm bunların sonucunda ameliyat süresi ve hastanın iyileşme süresi de negatif etkilenir” dedi.

3D baskı teknolojisi ile doktorlar hastalarının bireysel anatomisini çıkarır ve o anatomiye tam uyacak implantları üretebilir. Bu sayede daha düşük ameliyat süresi, daha hızlı iyileşme ve daha düşük ağrı yakalanır. Ameliyatlarda kullanılan daha karmaşık aletler de 3D teknolojisi ile kişiselleştirilmiş hale getirilebilir.

”Bizce 3D baskı teknolojisi önümüzdeki yıllarda hastalarımıza yardım etmemiz konusunda elimizi çok güçlendirecek. Her gün ortalama 1 milyar müşteri ile temas halindeyiz ve arz zincirimiz çok karmaşık. Yavaş yavaş ürünlerimizin üretim tekniklerini değiştirmeye başladık. Kişiselleştirilmiş ürünler bizim için büyük bir değer. 3D teknolojisinin bize sağladığı en büyük avantajlardan biri de tasarımlardaki inovasyon. Uçtan uca bir perspektiften bakıldığında, bu teknoloji ile maliyet düşüşü sağlanabilir”

Johnson & Johnson bioprinting imkanlarının yanı sıra, metal, polimer, seramik ve elektroniklerin üretilmesinde de 3D baskının nasıl kullanılabileceği konusunda araştırmalar yapıyor. Değişim belki Onukuri’nin düşündüğü kadar hızlı olmayabilir fakat, bu değişim gerçekleşiyor. Johnson & Johnson ve GE gibi firmalar da yaptıklarına araştırmalarla, milyarların bu gelişmelerden etkilenmesini sağlıyorlar.